Vellykket NorgesCup i 2.4mR på Gjøvik

Postet av Andre Knudsen den 24. Jun 2022

For tredje gang var Gjøvik Seilforening vertskap for NorgesCup i klassen 2.4mR. Ikke bare virker det som klasseklubben trives i ferskvannet og hos oss på Gjøvik, men det virker som om denne klassen også har fått godt fotfeste i hovedstaden ved Mjøsas bredder. Hele fire båter fra Gjøvik Seilforening stilte til start denne helgen.

Lørdag var det friske forhold, og flere fylte båtene sine med vann (litt ufrivillig). Kun en seilas ble godkjent denne dagen. Søndag var det mindre vind og 4 seilaser ble gjennomført. Ikke helt uventet var det Harald Rolfnes som stakk av med seieren sammenlagt, tett etterfulgt av Ola Herje jr. på andreplass og Bjørn Roar Pettersen på tredjeplass.

Når det er sagt eller rettere sagt skrevet tar vi med oss at seilerene fra Gjøvik stadig rykker fremover i feltet, og fasit fra helgen er plasseringene 6., 9., 10. og 11. plass hvor Haavard Holstad ble beste seiler fra Gjøvik med en sjetteplass. Totalt stilte 13 båter under NorgesCup`n på Gjøvik.

Neste arrangement i 2.4mR er NM i Ålesund 12. og 13. august.

Lyst til å være med?

Komplett resultatliste: