Helgesamlinger og tirsdagstreninger for barn og unge høsten 2023

Postet av Andre Knudsen den 14. Jul 2023

Vi er så heldige at vi har fått tak i to gode unge jolletrenere til to helgesamlinger denne høsten. Ingrid Bøen er trener fra Ålesunds Seilforening og Emil Schöning-Olsen er trener fra Tønsberg Seilforening. Begge har trener2-utdanning og seiler selv jolle på høyt nivå. Disse to ble valgt ut av Norges Seilforbund på bakgrunn av bred jolleerfaring og pedagogisk evne. Vi gjennomfører to treningssamlinger i Fredevika i høst. 12.-13. august og 9.-10. september. Disse dagene planlegger vi å seile kl. 10-15. Det er mulig at vi får med seilere fra Lillehammer og Hamar også.
 Mange etablerte seilforeninger har unge seiltrenere med bakgrunn fra jolleseiling fra egen forening. Vi tror det er inspirerende for nye seilere å møte trenere som er nær dem selv i alder og som selv seiler jolle (vi som er trenere i GSF ellers er betydelig eldre og seiler mest kjølbåt). Siden det nok er noen år til vi kan rekruttere unge trenere fra egen forening, har vi startet dette prosjektet med innleide trenere fra andre foreninger. Prosjektet er foreløpig finansiert av midler vi har fått fra sparebankstiftelsen.
 Samlingene er gratis for dere som allerede er medlemmer av Gjøvik Seilforening (gjelder blant annet alle som var med på sommercamp i juni).
 Disse samlingene er mest tenkt for dere som har seilt litt fra før (feks dere som har deltatt på sommercamp).

Vi starter opp med tirsdagstreninger tirsdag 15.8. Tidspunktet blir 17.30-19.30 som før. Tirsdagstreningene varer et stykke ut i september. Si fra i mail hvis dere ønsker å være med på dette også.

Vi jobber ellers med å få til et todagers nybegynnerkurs i optimistjolle tidlig i august. Dette blir for seilere som ikke har deltatt på trening eller sommercamp hos oss tidligere. Mer info kommer.

Påmelding til helgesamlinger og tirsdagstrening på epost til regatta@gjovikseilforening.no