Resultater InterCity 2020

by Jon Mikael Bjørklund

Her er resultatlisten fra årets InterCity.
Det var et flott syn å se 22 båter på startstreken i går. Det blåste sydvestlig laber bris som lovet, med tidvise vindrosser i vestlig retning. Dette ga god fart fra start, og ga gode vindforhold til de fleste båtene rakk å runde Hovinsholmen. Noe etter kl. 15 stilnet vinden noe, men alle båter kom seg likevel over mållinjen for vindkradft innen rimelig tid. Don´t Panic tok seieren i år også. Med Ylle 19 Huldra på 3. plass og Jutta på 4. plass vant Gjøvik Seilforening også i år InterCity-pokalen med 8 poeng (1-3-4) mot Hamar Seilforening 17 poeng (2-7-8).

Vi håper på minst dobbelt så mange båter fra Hamar Seilforening neste år. En liten titt i havna deres viser at de har flere båter som burde kunne slå godt fra seg i InterCity. Målet neste år må være 30 båter på startstreken.

Stor takk til regattasjef Chris Phelan på Hamar for jobben som tidtaker og godt samarbeid før og under InterCity. Stor takk også til Steinar og Geir som ordnet med kaffe og frokost i Fredevika før start.